יום חמישי, 12 בפברואר 2015

מי כתב את התורה שבעל פה ?!

וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה: עֲלֵה אֵלַי הָהָרָה וֶהְיֵה שָׁם. וְאֶתְּנָה לְךָ אֶת לֻחֹת הָאֶבֶן, וְהַתּוֹרָה, וְהַמִּצְוָה, אֲשֶׁר כָּתַבְתִּי לְהוֹרֹתָם! (פרק כד פסוק יב')



זהו פסוק מפורש שמראה לנו שכל חלקי התורה שיש לנו היום מקורם מפי הקב"ה. גם לֻחֹת הָאֶבֶן- שעליהם חקוקים עשרת הדיברות. גם הַתּוֹרָה- שהיא חמשת חומשי התורה שיש בידינו, שאותם הכתיב הקב"ה למשה פרשה אחר פרשה. וגם הַמִּצְוָה- שזהו הסבר ופרוט בעל פה, של כל המצוות שניתנו לנו בתורה שבכתב.

למרות הפסוק המפורש, עדיין ישנם כמה עמי ארצות הטוענים שלכאורה התורה שבעל פה היא "המצאה" מאוחרת, או פרשנות שלא על פי מה שהתכוון הקב"ה. אך טענה זו נובעת מבּוֹרוּת!

למשל, בתורה שבכתב כתוב 12 פעמים על שמירת השבת, כמעט יותר מכל מצווה אחרת. והעונש על אי שמירתה הוא גדול ביותר! "מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת! וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ!" כלומר עונש המחלל שבת הוא שהקב"ה מחשיב אותו מת רוחנית בעולם הזה, וגם יומת בעולם הבא ונכרת הוא מעם ישראל.. יבוא אדם שנבהל מהעונש החמור [ובצדק], ויאמר: "אני מאוד רוצה לשמור את השבת, אבל לא כתוב בתורה  מה  לעשות!"  לא יתכן  שבורא  העולם יאיים עלי, ולא ייתן לי אפשרות לפחות לדעת מה אני צריך לעשות! ואותו דבר גם לגבי התפילין. לא כתוב בשום מקום איך מייצרים או איך זה נראה.. כתוב  גם: "בַּסֻּכֹּת תֵּשְׁבוּ שִׁבְעַת יָמִים" מה זה "סכת"? אולי זה סִיכות?? הרי אין ניקוד בתורה. ובשום מקום בתורה לא כתוב על דפנות וסכך... וכך גם לגבי שאר המצוות. אין שום מצווה שניתן להבין אותה מהתורה שבכתב בלבד!

ואם כך ברור לכל בר-דעת שחייב להיות הסבר שמצורף לדרישה לשמור את המצוות.

כפי שאומר הקב"ה לעם ישראל ע"י משה: "וְזָבַחְתָּ מִבְּקָרְךָ וּמִצֹּאנְךָ אֲשֶׁר נָתַן ה' לְךָ, כַּאֲשֶׁר צִוִּיתִךָ." (דברים יב כא'). בא לי לאכול. איך שוחטים? "כַּאֲשֶׁר צִוִּיתִךָ!" – הציווי על אופן השחיטה הגיע בנפרד ובעל-פה.

ואכן ללא התורה שבעל פה, לתורה שבכתב אין כל ערך, כי לא ניתן לקיימה! התורה שבע"פ לא נכתבת, בכדי שעם ישראל תמיד יחזור וישנן את פרטי הדינים, וגם בכדי שלא כל אחד יוכל להצטרף לנבחרת של בורא העולם, ולגנוב את התורה. כפי שגנבו הנוצרים ימ"ש, אך מכיוון שלא הבינו כלום, המציאו "ברית חדשה".

וכך לאחר שחלפה הסכנה, [וגם מפאת חולשת הדורות] כבר יכל רבי יהודה הנשיא (180 לספירתם) להתחיל לכתוב את התורה שבעל-פה כמשניות מתומצתות. ולאחר עוד ירידת הדורות, נכתבה היא ביותר פרוט בגמרא, וכך הלאה..

בתחילה הקב"ה צרף לנו את התורה שבעל-פה לתורה שבכתב, כפי שאב שולח את בנו להוציא כסף מהכספומט. נותן לו את הכרטיס, ואת הסיסמא הוא חייב לזכור בעל-פה, בכדי למנוע גניבות.

צא ולמד והבן את השתלשלות ההלכה והדינים החל ממשה שמסר לזקנים, וזקנים לנביאים וכו' עד לימינו אנו, ויתגלה לעיניך מראה מדהים של שרשרת העברת המסורת המדויקת להפליא דרך רבותינו החל מהר סיני ועד ימינו אנו.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה