יום חמישי, 5 בפברואר 2015

לראות את הקולות!

 וְכָל הָעָם רֹאִים אֶת הַקּוֹלֹת וְאֶת הַלַּפִּידִם וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר וְאֶת הָהָר עָשֵׁן וַיַּרְא הָעָם וַיָּנֻעוּ וַיַּעַמְדוּ מֵרָחֹק! (פרק כ פסוק טו')



ונשאלת השאלה: איך יתכן שעם ישראל "רֹאִים אֶת הַקּוֹלֹות"? איך ניתן לראות  את הקולות?

יעקב גוגנהיים, שבמסגרת עבודתו השגרתית מפתח אמצעי הגנה רדאריים ואמצעי נגד למערכות טילים מתקדמות, הסתקרן מפסוק זה שהסביר את אחד הנסים שבהתגלות בהר סיני. שם, בני ישראל מתוארים כ"רֹאִים אֶת הַקּוֹלֹות". פרשני תנ"ך מסורתיים מסבירים שבני ישראל "ראו" את מה שבדרך כלל "נשמע". פרשנים אחרים מסבירים שהם "ראו"  את האותיות של  שפת  הקודש כשהשם דיבר  אותן מההר. גוגנהיים, אשר  תהה כיצד אדם יכול היה "לראות" את ה"נשמע", פיתח את התוכנה המתוחכמת ביותר שלו אשר  החלה לפני  5 שנים לאחר

שראה סוג פשוט יותר של מכונת סונוגרף, התוצאות אותן השיג מדהימות.

התהליך החדש המוגן על ידי פטנט, Roim Kol” " מראה ששינוי מתמטי של קול לתמונה חושף שצלילי האותיות של הא"ב העברי מתגלים כאותם פיקטוגרמים שבאמצעותם הכתב העברי הקדום נכתב אפילו כיום. עד היום 16 מתוך 22 אותיות הא"ב העברי המדובר מוצגות כיוצרות  את הצורה הכתובה הזהה שלהן, כששמותיהן נאמרים לתוך התוכנה. דוגמאות לכך הן האותיות העבריות המוצגות כאן משמאל.

מחקרים ממשיכים למצוא קשר בין תצוגת הצורה לבין התצוגה הפונטית של 6 האותיות הנותרות שטרם נמסר עליהן דין וחשבון. בגלל משימת המחשוב העצומה המעורבת בניתוח נתונים קוליים בעלי איכות גבוהה בזמן אמת, התוכנה אפשרית ליישום רק עכשיו, בעשור הזה, בעידן המחשבים המהירים. הסבירות לכך שתוצאה זו תתרחש במקרה מחושבת כפחות מ 4 למיליון פעם!

 

יעקב גוגנהייםרואים את הקולות

 

ניתן לראות בנוסף בלינק: http://codesoft.freeshell.org/roimkol/hebrew/

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה