יום שלישי, 21 באפריל 2015

מהי תזונה נכונה?

וְהִבְדַּלְתֶּם בֵּין הַבְּהֵמָה הַטְּהֹרָה לַטְּמֵאָה וּבֵין הָעוֹף הַטָּמֵא לַטָּהֹר, וְלֹא תְשַׁקְּצוּ אֶת נַפְשֹׁתֵיכֶם בַּבְּהֵמָה וּבָעוֹף וּבְכֹל אֲשֶׁר תִּרְמֹשׂ הָאֲדָמָה אֲשֶׁר הִבְדַּלְתִּי לָכֶם לְטַמֵּא! (פרק כ פסוק כה')



הקב"ה בתורתו צווה לנו ע"י משה רבינו, אלו בעלי חיים מכל אשר הוא ברא בעולמו מותרים לנו באכילה, ואלו נאסרו עלינו באכילה. כמו שאומר הפסוק: "אשר הבדלתי לכם". כלומר מכל בעלי החיים בעולם, הבדיל לנו הקב"ה את חלקם, ונתן לנו רשות לאוכלם. האם ישנם הבדלים שניתן לראות בין בעלי החיים הטהורים שמותרים באכילה, לבין בעלי החיים הטמאים, שאסורים באכילה?

מבואר בדברי האור החיים הקדוש, שכאשר אדם אוכל מאכל, האוכל נהפך להיות חלק דמו, והרוחניות של המאכל הופכת להיות חלק מנפשו. ורואים אנו שהתורה התירה לנו באכילה אך ורק את החיות הכנועות, ולא הפראיות. דווקא הצמחוניות, ולא טורפי הנבלות. רואים אנו זאת על פי מבנה גופם, ועל פי התנהגותם. וכל זה בכדי שלא נכניס לנפשנו רוחניות של בעל חיים שדרכו לטרוף או להתפלש ביציאותיו. בנוסף מצווים אנו, לאכול את בעלי החיים אך ורק לאחר שחיטה כדת וכדין. והתורה נתנה לנו מרשם מדויק, איך ניתן לבצע זאת מבלי שיגרם צער ולו הכי

קטן לבהמה הנשחטת. האם יתכן שבשחיטה לא יגרם צער לבהמה, חיה או עוף?

אכן כן! מתברר שמבנה גופם של בעלי החיים שהותרו לנו באכילה, שונה מכל שאר בעלי החיים בעולם! כל בעלי החיים בנויים בצורה כזאת, שהשחיטה תגרום להם צער. כי ברגע השחיטה מגיע להם דם לעבר המוח, ואז הם מרגישים את תחושת הכאב. אך בעלי החיים המותרים באכילה בנויים אחרת! כל בעלי החיים הכשרים מבנה גופם שונה בכך שאם תשחט אותם כדת וכדין על פי ההלכה היהודית, הדם ישר יצא החוצה ממקום השחיטה, ולא תגיע אף טיפת דם למוח. כך שהם ישר יאבדו את ההכרה, ולא ירגישו את הכאב כלל!

[ דוקטור נורברטו  קליין, הבעלים  של  המרפאה הוטרינרית "מזור לחי" שחקר את הנושא והגיע למסקנה שהשחיטה הכשרה איננה מכאיבה לבעלי חיים הכשרים למאכל ע"פ ההלכה היהודית ובבעלי חיים ממשפחות אחרות ייתכן כי ימצא כאב קל. הרב דוקטור מאיר לוינגר כתב דוקטורט על נושא השחיטה והגיע למסקנה שהשחיטה הכשרה איננה מכאיבה לבעל החיים. וכשהביא הרב את ממצאיו לממשלת הולנד, בוטל החוק האוסר את השחיטה הכשרה. מתוך ויקיפדיה]

בנוסף ישנו עוד פלא עצום שבו מובדלים בעלי החיים המותרים באכילה. הגמרא בעבודה זרה (לה:) אומרת: חלב טהור, עומד (מתקשה ונעשה גבינה). חלב טמא, אינו עומד. התורה חושפת בפנינו חוק בטבע לגבי כל בעליי החיים שקיימים בעולם! רק מחלבו של בעל חיים טהור וכשר, ניתן לייצר גבינה באופן טבעי. ומכל שאר בעלי החיים האחרים שקיימים בעולם, לא ניתן!

רואים אנו ששום אדם בעולם ולו החכם ביותר, לא יכל להמציא את רשימת החיות המותרות באכילה, אלה שבורא העולם הוא זה ש"הבדיל" לנו את בעליי החיים המותרים  באכילה, ונתן להם תכונות אופי ומבנה פנימי מיוחד, השונה מכל שאר בעלי החיים בעולם!

 

השחיטה היהודית 1

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה