יום חמישי, 21 במאי 2015

לא ניתן לנסוע ללא דלק !

וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר, קַח אֶת הַלְוִיִּם תַּחַת כָּל בְּכוֹר בִּבְנֵי יִשְׂרָאֵל.. וְהָיוּ לִי הַלְוִיִּם אֲנִי ה' (פרק ג פסוקים מד'-מה')



קיומו של העולם כולו, אמר רבי ישראל מאיר הכהן, בעל ה"חפץ חיים", הוא בזכות לומדי התורה! משל למה הדבר דומה?

לשר אחד שנסע באנייה. הייתה האנייה מפוארת ויפה, ומלחיה לבושים בהידור רב. טייל השר על סיפונה של האנייה, הביט סביבו, ועיניו לא שבעו מלראות. ביקש השר ללמוד כיצד נוסעת האנייה. הורידו רב החובל לבטן האנייה. הביט השר, ומה רואות עיניו? חדרים מפויחים, ובהם מכונות פועלות ברעש גדול, ואת המכונות מפעילים מלחים בלבוש מפויח ומלוכלך, בשמן ובדלק מכונות. רואה אתה? שאל רב החובל, מכונות אלו הינם לב ליבה של האנייה, הם הפועלים לנסיעתה הבטוחה. חשב השר לעצמו: "אין זה נאה ויאה, כי באנייה כה מפוארת, נאה ומשוכללת, יהיו חדרי המנועים המפעילים אותה, כה מלוכלכים ושחורים, ולבוש המלחים יהיה כקבצנים". ציווה השר על רב החובל, לנקות מיד את המנועים והמכונות, ולא לטנפם יותר בשמן ובדלק...

מובן מאיליו כי מכונה ללא שמן ודלק, אינה נוסעת כלל...

כן הוא הנמשל, סיים החפץ חיים. עולמינו מבורך בעצים יפים, מעיינות נובעים, בריאה נפלאה מאוד! אולם קיומו של העולם כולו, הוא בזכות תלמידי החכמים היושבים בבתי המדרשות, ודי להם בפת במלח ומים במשורה. בזכותם של אלו העולם עומד!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה