יום שני, 1 ביוני 2015

מבצע אפוד מגן

וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר, דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנְפֵי בִגְדֵיהֶם לְדֹרֹתָם.. (במדבר פרק טו' לז'-לח')


מובא בגמרא (מנחות מ.) : בא מלאך לרב קטינא ושאל אותו למה הוא אינו לובש ציצית? [למרות שרב קטינא היה עם בגד שלא מחוייב בציצית (בגד ללא ארבע כנפות)]

ענה לו רב קטינא: "מה אתם מענישים על כך שאדם הולך בלי ציצית?" ענה לו המלאך: "בזמן שמידת הדין מתוחה ויש חרון אף, מענישים!"...

כלומר המלאך מסביר לנו שהציצית קטן היא כמו אפוד מגן ששומר על האדם, ואם אדם נמצא ח"ו בסכנה, הציצית שהוא לובש גורמת לזכויות שעוזרים להצילו מהסכנה. ואכן סיפורים רבים של אנשים שחיים בזמנינו, מעידים על כך שזכות לבישת הציצית במשך היום, הצילה את חייהם.

שרון נחשוני מנס ציונה, קיבל על עצמו מצוות ציצית שבועיים לפני תאונה מחרידה, שבה הוא ריסק כמעט את כל גופו, והיה מוכרז כמת במשך 17 דקות (מוות קליני). המדהים הוא, ששרון חזר לחיים. כל גופו נפגע והתרסק בתאונה, חוץ ממקום הציצית במרכז גופו, שנותר שלם ללא פגע!

( ראה סרטון למטה! )

חייל מירושלים לאחר שבת שבה התחזק וקיבל עליו מצוות ציצית, הגיע ביום ראשון לתחנת האוטובוס בגבעה הצרפתית בירושלים, שם זיהה מחבל שנעמד כ-10 מטר מהתחנה שהייתה מלאה באנשים. בלי לחשוב הרבה, רץ הוא לכיוון המחבל בעודו שולף את הרובה בכדי לפגוע בו. המחבל שראה זאת, פוצץ את המטען שהיה על גופו ברגע שהחייל היה כבר ממש לידו, אנשים שהיו בתחנת האוטובוס כ-10 מטר משם נהרגו בפיצוץ, אך החייל שהיה ליד הפיצוץ, חטף רק כמה רסיסים ברגליו, וגופו היה שלם! מקום הציצית נותר ללא פגע!

בחור צעיר שהגיע לקבל טיפול כימותרפי בבית החולים, נתבקש להוריד את הציצית שלבש לפני קבלת הזריקה, בטענה שהיא לא סטרילית. הבחור לא ויתר, ואמר שאינו מוכן להוריד את הציצית, שהייתה חדשה ונקייה. האחות אמרה שהיא לא מוכנה לתת לו טיפול, והצעיר נשאר מחוץ לחדר. רופא שעבר במקום והתערב בנעשה, יצא מהחדר נרעש, תוך שהוא פונה לבחור ואומר לו, שאם היה מקבל את החומר שהיה במזרק,היה הוא מת במקום! וההתעקשות שלו על קיום מצוות ציצית, למרות בקשת האחות שמרה עליו בחיים.

 

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=WVlcPo5Miu8[/embed]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה