יום שלישי, 11 באוגוסט 2015

כל בחירה בהווה משפיעה על העתיד

הַכֹּל בִּידֵי שָׁמַיִם, חוּץ מִיִּרְאַת שָׁמַיִם!  (תלמוד בבלי - מגילה כה.)


כל מצבו הגשמי של האדם נקבע בידי שמיים, והדבר היחיד שנתון לבחירתו של האדם הוא בכמה יראת שמיים הוא יעבור כל שלב וניסיון בחייו, והדברים שלובים זה בזה. לאדם ישנה אפשרות בכל עת לשנות את מסלולו, וע"י כל בחירה שלו בהווה הוא משפיע על עתידו.

ויובן על פי מעשה ברבי ישראל בעל שם טוב שהיה מהלך עם אחד מתלמידיו ביום קיץ חם. הכל מסביב היה צחיח ולא נראה שום מעיין או נחל מים באיזור. התלמיד שניסה  להסתיר  את צמאונו לא התאפק יותר, הוא פנה לרבו ואמר לו: "רבי, אני נמצא במצב של סכנת נפשות. אם לא אשתה, אגווע. ואין מים בכל הסביבה!".

השיב לו הבעל שם טוב: "אם תתבונן במחשבתך בעומק, עד שתאמין באמונה שלימה שהקדוש ברוך הוא יכול להמציא לך מים במקום היבש הזה – יהיו לך מים מיד".

התעמק התלמיד במחשבותיו, עד שהתמלא אמונה ובטחון בבורא יתברך שבוודאי בידו להוציא מים מצור החלמיש. והנה מתקרב לקראתם חייל נכרי עייף ומזיע, ועל כתפיו שני נאדות כבדים של מים. התלמיד ביקש ממנו שיואיל לתת לו מעט ממימיו לבל ימות, והחייל אשר ריחם עליו השקה אותו בשמחה.

לאחר שהתאושש, פנה התלמיד למיטיבו ושאל: "מה מעשיך פה עם נאדות מים?" והחייל ענה: "מפקדי יצא כנראה מדעתו. לפני שלשה ימים הוא פקד עלי לצעוד עם נאדות המים האלה ללא שום סיבה הגיונית ואני שמח שלפחות יכולתי לסייע לך על ידי שגעונו".

לאחר פרידתם מהחייל הנוכרי בתודה, פנה התלמיד לרבו ושאל: "הרי הצמא הנורא אצלי נוצר רק היום. כיצד ומדוע השתטה מפקדו של החייל כבר לפני שלשה ימים?"

הסביר לו הבעל שם טוב: "מאחר ואתה היית עתיד להיות צמא, הוכנה הצלתך מראש, שלשה ימים לפני שנזקקת לה. כדי שאם ברגע הנכון תהיה לך אמונה מוחלטת ובטחון גמור ביכולת ה' להושיעך – היא תהיה מזומנת לך ותקבל אותה מיד"..

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה