יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

לכל המתלבטים למיניהם ...

עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה. לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל ! ..  (פרק יז פסוק יא')


על כך כותבים חז"ל (ספרי, דברים קנ"ד)  אפילו מראים בעינך על שמאל שהוא ימין, ועל ימין שהוא שמאל שמע להם. וכל שכן שאומרים לך על הימין שהוא ימין, והשמאל שהוא שמאל.

לפעמים אדם שומע דבר הלכה, או פסק שנפסק בעניינו, ולא יורד הוא לסוף הבנת הרב. וחושב הוא בליבו: "הרב אולי כבר לא בעניינים". "נראה לי שלא היה נכון להגיד כך". "אולי לא טוב ששאלתי.."

על כך אומרת התורה: "לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל". תשמע לקול התורה והחכמים, כי זהו דברו של בורא עולם!

הקב"ה אומר שברגע שיש לך התלבטות בדבר מסוים, תפנה לחכמי ישראל. אותם חכמים ששוקדים יומם ולילה בעומקה של תורה, וכל הליכותיהם על פי ההלכה. וברגע ששאלת את הרב, אתה יכול להיות בטוח שקיבלת תשובה ו"דעת תורה", ממש כפי שזה היה נאמר מפי בורא העולם. וצריך אתה לבטל את מחשבתך גם שזה נראה לך תמוה!

משל למה הדבר דומה? יש תופעה שמלמדים אותה בקורס טיס והיא נקראת "וְרְטִיגוֹ" תופעה שבה טייס טס מעל הים, ולאחר כמה תמרונים, הוא לא בטוח מה זה השמיים ומה זה הים. מה שמלמדים את הטייס זה לא לסמוך על מה שהמוח שלו אומר לו, אלה לסמוך על המחשב שממולו. הרבה טייסים חשבו שהם יודעים מה  הם עושים, וצללו אל תוך הים..

אותו דבר בדיוק בורא העולם אומר לך: "לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל" תדע שלא תמיד  אתה מבין מה טוב  בשבילך,  ולכן כדאי שתשמע  בקול  התורה  והחכמים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה