יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

ודוקא "ביום השמיני ימול את בשר עורלתו"

וַיָּמָל אַבְרָהָם אֶת יִצְחָק בְּנוֹ בֶּן שְׁמֹנַת יָמִים כַּאֲשֶׁר צִוָּה אֹתוֹ אֱלֹקִים (פרק כא' פסוק ד')


הקב"ה מצווה את אברהם אבינו ואת זרעו אחריו, לבצע ברית מילה בבשרם כאות על כך שהם בנים של הקב"ה. וכך במשך יותר משלשת אלפים מקיים עם ישראל את מצוות ברית המילה.

בשנים האחרונות אף גילו חכמי המדע שלקיום ברית המילה סגולות רפואיות רבות במניעת הדבקות במחלות. מחקרים הוכיחו שגברים שלא נימולו חשופים פי שישה להידבקות במחלות מסוכנות מאשר גברים שעשו את המילה, משלחות מישראל יצאו למדינות אחרות על מנת ללמד רופאים גויים איך לבצע מילה שתעזור להם במניעת מחלות. ואף המרכז האמריקאי למניעת מחלות ממליץ לכל תינוק שנולד בארה"ב לבצע מילה.

מעבר לכך, מחקרים מתקדמים מגלים נתון מדהים לגבי האופן שבו היהודים מבצעים את ברית המילה. ישנה בעיה רפואית שיכולה להתרחש בעת ביצוע המילה בתינוקות, והיא מנגנון הקרישה והדימום. ועל כך כותב ד"ר א. אברהמוב (אסיה כרך ג' עמוד 384): "ברית מילה היא פעולה כירורגית הזקוקה למנגנון קרישה ומניעת דימום במצב תקין לשם ביצועה המוצלח. והנה תינוק נולד עם מנגנון קרישה תקין, על-ידי פקטורים של קרישה המועברים אליו דרך השליה. תמיכה זו נעלמת תוך 2-3 ימים, ומגיל 3-5 ימים כל תינוק, אף אם הוא בריא ובשל, סובל ממצב של חוסר גורמי הקרישה.. ולכן ברית-מילה בגיל 3-6 ימים יכול לגרום למותו של התינוק עקב דימום מסיבי.. באופן פיזיולוגי עד גיל 8 ימים מתחיל הכבד להתאושש.. בגיל 8 ימים קיימת כבר רמה מספקת של גורמי הקרישה ומניעת הדמם. כך שהתינוק יכול לעמוד בהצלחה בביצוע הברית".

להשלמת התמונה צריך לדעת שישנם שני גורמי קרישה בדם: "ויטמין K" ו"פרותרומבין". בלעדיהם מנגנון הקרישה אינו תקין, והמעניין הוא שרק ביום השמיני ה- "ויטמין K" ברמה מספקת בגופו של התינוק. ואילו ה"פרותרומבין" ביום השלישי לחיי התינוק הוא רק ברמה של 30% מהכמות הנורמלית, וביום השמיני מגיע לרמה של 110%!! ואח"כ יורד ומתיצב ל100% ואים כך, לתינוק ביום השמיני יש כמות "פרותרומבין" יותר מאשר בכל ימי חייו!

ברית מילה

ד"ר גיימס ארמנד קוויק (1894-1978), שכיהן במשך שנים רבות כראש המחלקה לביוכימיה באוניברסיטת מרקט בוויסקונסין, ארה"ב, התמחה בחקר הרכב הדם. בתחום זה הוא גילה מספר תגליות חשובות ופיתח נוהלי בדיקה שנקראים על שמו (QuickwsTest:I,II,III). הנוהל שלו לבדיקת משך זמן הקרישה וכמותו של הורמון הפרותרומבין בדם נחשב לתגלית שפתחה עידן חדש בשדה המחקר. הוא מציין בכתביו שבעוד שבימים הראשונים לחייו של התינוק, כמות גורמי הקרישה נמוכה, וחתך קטן עלול לגרום בקלות לדימום חזק, לקראת היום השמיני יכולת הקרישה גוברת והולכת. והוא קובע: "אין זה מקרה שלפי דת משה מבצעים את טקס המילה ביום השמיני דווקא."

מסתבר שהיום השמיני בחיי האדם, הוא היום הכי מתאים מבחינה רפואית לבצע את המילה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה